Announcement

Collapse
No announcement yet.

vB-admins Sweden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anders P
    replied
    Jag har gjort klart översättningen nu. Men av någon anledning kan jag inte skapa nya ämnen i forumet http://www.vbulletin.com/forum/forum/customizing-vbulletin/vbulletin-downloads/vbulletin-download-submissions

Så det verkar dröja lite till innan jag kan ladda upp översättningen.

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Jag har haft väldigt dåligt med tid att ägna åt detta det senaste halvåret/året, så jag har inte gjort någon översättning av 4.2.1 än.
    Som det ser ut lär det dröja också, vi får se när jag kan hinna med.

Leave a comment:

• Astyanax
    replied
    Finns det något svenskt språkpaket för 4.2.1? Anders, du kan bortse från mitt privata meddelande om du svarar här.

Leave a comment:

• xxxteon
    commented on 's reply
    test tes test test

• E0N
    replied
    Jag kopierade filerna direkt till install mappen och ändrade sökvägen. Funkade perfekt. Tack ska du ha för hjälpen
    Jag ser fram emot ny packs till vB5 när du orkar

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Det här är väl egentligen inte rätt ställe för support, men vi gör ett försök.
    Om du tittar här: https://www.vbulletin.com/docs/html/...guage_download
    Där framgår det att du kan antingen ladda upp filerna lokalt från din dator, eller också ftp:ar du upp filerna till din install-mapp (eller om du nu kör wamp kopierar du filerna direkt dit).
    Du ändrar givetvis sökvägen till dina filer i rutan där det som default står "./install/vbulletin-language.xml" till det dina filer heter.
    Om det inte fungerar nu så skriv steg för steg exakt vad det är du gör, för det framgår inte riktigt vart det går fel.

/Anders

Leave a comment:

• E0N
    replied
    Då har jag gjort fel då. Jag hade ju problem med att installera språket förut. Det har du sett och svarat. Jag kunde inte ladda upp den via ACP. Jag var tvungen att kopiera in den i "install" mappen och skriva över den som fanns. vbulletin-language.xml. Det är ju den Engelska. Jag fick inte det och funka annars. Jag har testat på alla sätt och jag fick det bara funka just på det sättet. Kan tilläggas att jag kör forumet lokalt med wamp server för och testa.

EDIT: Nu har jag fixat tillbaka Engelska igen, men det går fan inte installera Svenskan. Nu låter jag väl dum och inte fattar hur man installerar. Jag har följt instruktionerna och det funkar INTE. Jag laddar upp först "Forum.XML" sen laddar jag upp forumrunner, postrelease och skimlinks. Dessa 3 skriver jag över Svenskan. Sen så väljer jag Svenskan som "Default" och nej det funkar INTE. Om det här är fel så får du gärna så vad jag gör för fel.

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Då har du missförstått hur man installerar. Du ska inte skriva över "Master Language" (som är engelska), efter att du installerat en fil med Svenska ska du skriva över med övriga filer, det skriver inte över annat än fraser som uppdaterats, nya fraser eller fraser som hör till annan produkt i vBulletin snarare "infogas" i databasen.
    Det är alltså det normala att man har kvar även engelska, det är dock en inställning om det är valbart för användarna eller inte.

Leave a comment:

• E0N
    replied
    Hej Anders P. Jag undrar om du kommer göra en översättning så medlemmar kan välja mellan Svenska och Engelska? Nu måste man ju skriva över och då har man inget val.

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Om ni inte upptäckt det så finns det nu tillgängligt här:
    https://www.vbulletin.com/forum/show...-4-2-0-(suite)

Leave a comment:

• Ndition
    replied
    Härligt!

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Då har jag laddat upp språkfilerna för version 4.2.0, det kan eventuellt dröja ett litet tag innan de blir tillgängliga för nedladdning, men jag har bett en från support att ordna det.

/Anders

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Jag har haft väldigt mycket annat att göra senaste tiden men nu har jag äntligen hunnit ta tag i översättningen av 4.2.0, har mindre än 25 fraser kvar så det är klart idag eller i morgon gissar jag.

Jag har idag även kollat lite på alfaversionen av 4.2.1 och där är det ganska många fraser som ändrats. En "stor" ändring är att man valt att ändra alla "picture" i Album etc. till "photo". Jag är lite tveksam till att översätta det till "foto" utan funderar på att fortsätta använda "bild". Jag tog även upp det i en Jira-diskussion om att de för aktivitetsflödet borde skriva just "image" istället för "photo" då det kan vara olika typer av bilder, inte nödvändigtvis foton.

Vad tycker ni andra? Ska vi fortsätta köra på "bild" när det gäller att ladda upp "bilder" eller ska allt vara "foton"?

/Anders

Leave a comment:

• Anders P
    replied
    Activity stream kommer jag översätta till "Aktivitetsflöde".
    Som Harleyforum skrev så är menyalternativen numera flyttade till navigeringshanteraren (Navigation Manager), så alla fraser i navigeringsmenyn kommer därifrån. Man har pratat på att få in direktlänkar till fraserna för varje menyalternativ direkt i navigeringshanteraren, men tillsvidare får man söka efter dem. Den delen är ju något som många måste översätta en hel del själva (i och med att man skapar egna menyalternativ så har man ju sina egna fraser) så tills det kommer en direktlänk måste man veta hur man söker rätt på frasen man skapat för sitt menyalternativ.

Leave a comment:

• Harleyforum
    replied
    Det är bara för att de gjort om hela tabs-systemet i admintools , under språk kan du söka fraser och lägga in svenska orden. Jag fick göra det samma. Tog en halvtimme ca. Om du vill ha de svenska orden kan du kolla på min sajt.
    http://harleyforum.se

Leave a comment:

vB-admins Sweden

About this Group

This is the place for the Swedish vBulletin administrators.
Type: Public
Topics: 21
Comments: 259

Owner

Latest Group Topics

Collapse

There are no results that meet this criteria.

Working...
X