Announcement

Collapse
No announcement yet.

vB-admins Sweden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fick ochså trixa med iso-8859-1 men jag ändrade till utf-8 och det står ochså att man ska ändra
    i headerinclude template till det charsetet med....när jag gjorde det funkar allt med utf-8..

EDIT= Står man ska ändra det i stylevars men hittade inte det så jag hårdkodade det i headerinclude
    stylevars är som sagt långt ifrån färdigt... halvgjort tycker jag som håller på med themes ochså och
    jag hoppas dom fixar det mesta nu idag i och med 4.0.1

Ha en bra dag

Comment

Finns det någon översättning till vBulletin 3.8.4? Jag köpte en licens idag nämligen. Är helt ny är inne och snacka om att jag är förvirrad vart man finner allting. Har sökt på google efter ett svenskt paket till 3.8.4.

Comment

@ KristerSwe
        Jag tror det ska räcka med att ändra i "språkinställningar" (Språkhanterare -> Redigera inställningar), i och med det så ska det infogas i headern. Jag kan inte se att det skulle komma från något annat håll i alla fall.

@EastonHockey
        Jag gjorde aldrig någon fil för 3.8.4. Använd den senaste för 3.8.2 (du hittar den här) istället. Välj bara ignorera version och kolla sedan om det finns updaterade fraser då det kan vara viktigt att rätta till dessa om det ligger någon funktion inbakad.

Jag har för övrigt laddat upp en version för 4.0.0 nu, men det kanske dröjer ett tag innan den blir tillgänglig (admin här kollar alla filer först)

/Anders
        Anders Pettersson
        Don't send me requests by PM to email you the Swedish language file that I have done. My translation is only available here at vbulletin.com to licensed users.
        If you want updates on when a new version of the Swedish language packs (forum & suite) are available, subscribe to this discussion.
        Don't PM me for support on how to install language files etc. please post in the appropriate forum, that will most likely give you help quicker.

Comment

Nu kan jag ladda ner vb 4.0 forumet. Eftersom jag har lite bråttom med forumet, för jag åker till Thailand om en vecka så jag installerade det här paketet till mitt forum. Vad det rätt?
          http://www.vbulletin.com/forum/showt...edish+pack+4.0

Comment

Jag har som sagt laddat upp en översättning av 4.0.0, men den har nog inte gjorts tillgänglig än.
            Håll utkik i Forumet för språkpaket

Men den version för RC4 som du länkar till fungerar tillräckligt, så det var rätt.

/Anders
            Anders Pettersson
            Don't send me requests by PM to email you the Swedish language file that I have done. My translation is only available here at vbulletin.com to licensed users.
            If you want updates on when a new version of the Swedish language packs (forum & suite) are available, subscribe to this discussion.
            Don't PM me for support on how to install language files etc. please post in the appropriate forum, that will most likely give you help quicker.

Comment

Jag tog idag ner svensk översättning för 4.0. Översättningspaket var följande 3.8.2 och det är en del saker som inte står på svenska. Som till exempel om jag klickar på ett frågetecken och vill veta vad det betyder eller vad som händer om jag gör denna ändring, det står på engelska. Samma gäller i forumet, så är det en del saker som inte står på svenska. Det svenska paketet som ligger inför godkännande av admin kanske allting står på svenska, både i forumet och i acpn, jag vet inte. Får se när det kommer ut i forumet

Jag har ringat in två saker som inte står på svenska. En del saker står inte på svenska i profilen heller.
              http://www1.speedyshare.com/files/20...mnl%C3%B6s.jpg

Comment

@EastonHockey
                Om du kör vB4 så använd den översättning för RC4 som finns här: http://www.vbulletin.com/forum/showt...e-pack-vb4-RC4
                Kör du 3.8.x så använd den senaste översättningen för 3.8.x (vilket väl är 3.8.2). Det låter som du använder fel version av översättningen, tänk också på att det för version 4.0.x är tre filer du ska ladda upp (om du kör cms och blogg).
                Edit: kollade på din hemsida och som det ser ut kör du nu 4.0.0, men verkar ha översättning för 3.8.x, det är en hel del förändringar i fraserna mellan de versionerna.

Frågetecknen i Admin-kontrollpanelen länkar till hjälptexter, de är i de flesta fall (>95 %) inte översatta. De flesta översättningar (andra språk) här har inte mycket i admin-delen översatt. Det är inte troligt att jag kommer att översätta de hjälptexterna heller, jag gör ju detta gratis och då finns inte den tiden.

fortsätter i nästa inlägg, det blev för långt.
                Anders Pettersson

Comment

För min översättning av 4.0 så återstår det en del fraser i CMS-delen och en del när det gäller stilhanteraren. Det kan vara enskilda fraser i "front end" som fattas, men det beror på att jag inte hittat var frasen används och det inte alltid är självklart i vilket sammanhang den används så det går inte att göra en rak översättning.

/Anders
                  Anders Pettersson

Comment

Det stämmer, jag använder 4.0 av forumet och när jag laddade ner översättningen för 4.0 kom den här texten upp för mig:
                    Den här filen skapads med en annan version av vBulletin än den du använder.

Din version: 4.0.0
                    Filversion: 4.0.0 Release Candidate 4

Jag installerar filen som heter vbulletin-language-swedish-vb4-0-rc4-2009-12-20.xml (alltså inte CMS eller blog) men får den texten varje gång jag försöker ladda upp svenska paketet för 4.0. Det är därför jag kör svenska paketet för 3.8.4 för det dök inte upp någon text när jag laddade ner den men som du säger, det är en del förändringar som du såg på forumet.

Jag skulle vilja ladda ner vBulletin® Version 3.8.2 och köra svenska språkpaketet 3.8.2. Men jag kanske inte kan ladda ner den forumversionen, eller kan jag det?

Comment

Du ska välja att ignorera version (du har ett val längst ner på sidan där du ladadr up språkfilen).
                      Språkfilen för RC4 stämmer bättre för vB 4.0.0 än språkfilen för 3.8.2. Du borde få samma meddelande när du försöker ladda upp 3.8.2, för den är ju ännu äldre, men det kanske är en bugg.

Om du har en giltig licens ska du nog kunna ladda ner alla tidigare versioner.

/Anders
                      Anders Pettersson

Comment

Nu gjorde jag som så, laddade ner 4.0 paketet (svenska) och innan jag laddade upp det i forumet klickade jag på "ja" för att ignorera språkversion och då fungerade det. MEN, på kategorierna i forumet är det som en bild och ett frågetecken för å, ä och ö. Så jag raderade mitt inlägg om nyheter på mitt forum, för det var en massa frågetecken och försökte posta ett meddelande utan å,ä och ö men så fick jag in dessa och då blev det inga frågetecken. Var väl bara som så att jag måste uppdatera alla kategorier.

Tack så hemskt mycket för hjälpen Anders!

Comment

@kydyl: Hur gjorde du för att konvertera filerna?

Comment

En fråga, när någon besökare en kategori i mitt forum står det "(1 Viewing)", ska det inte stå "1 besökare"? Vad beror detta på, att det står på engelska och inte på svenska?

Comment

@ EastonHockey
                              Alla fraser är som sagt inte översatta, även om det största flertalet som syns för användaren är det.
                              Jag gissar att det är frasen "x_viewing" som du menar, den hör till frasgruppen "Global" och ser ut så här på engelska "{1} Viewing", jag har översatt den så här: "{1} besökare". (ville inte få en radbrytning efter siffran så jag la in ett "hårt blanksteg")
                              Så om du i admin-delen går till "Språk & fraser -> Sök i fraser" söker efter texten "{1} Viewing" så kan du redigera den själv.

Edit: Jag kompletterar med fler fraser allt eftersom jag hinner, den version jag har laddat upp för 4.0.0 (men som i dagsläget inte gjorts tillgänglig än) är mer komplett än den för RC4 som ni kan ladda ner. Sedan dess har jag även fixat alla uppdaterade fraser i 4.0.1 och översatt ytterligare fraser, laddar väl upp den inom någon vecka. Sedan är det upp till administrationen här att göra dem tillgängliga för övriga användare.
                              Anders Pettersson

Comment

Hoppas du hinner lansera den färdiga översättningen lagom tills 4.0.2 släpps nu i veckan.
                                AMD Forum

Comment

vB-admins Sweden

About this Group

This is the place for the Swedish vBulletin administrators.
                                Type: Public
                                Topics: 21
                                Comments: 259

Owner

Latest Group Topics

Collapse

Working...
                                X