Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Discussion] Lenguaje Español - Spanish Language.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steve Machol
    replied
    As per the forums rules you must post in English or provide an English translation. Thank you.

Leave a comment:

• jdizio
    replied
    Hola... gracias por compartirlo con nosotros... pero tengo un pequeño problema. Primero soy nueva aqui y queria tener el foro en español, al hacer todo lo que dijiste que hiciera me dijo que mi version era mucho mayor a la del lenguaje. Mi version es 3.6.8 en verdad no me importa la version lo unico que necesito es que sea en español...

Como hago para colocar un version anterior en mi foro o hay alguna version mas actualizada del lenguaje?...

Gracias,

Leave a comment:

• blackd
    replied
    warning ...

Español (es_US)v2.1.xml.zip this file overwrote lot of default english phrases. My default language is english, and I only wanted spanish as alternative.

Look the chaos that it made in this picture:

(this is from an user with default language:english)

My forum is using vb 3.6 , maybe that is the problem, I really don't know.

On the other hand, the translation is good.

Leave a comment:

• Davilac
    replied
    Para español de España, se usa esto: es_ES

(For spanish from Spain, the code is this: es_ES)

Leave a comment:

• Shining Arcanine
    replied
    Originally posted by malmazan
    Empezamos mal si Language se traduce al español como Lenguaje, porque la palabra correcta sería Idioma o Lengua.

Otra cosa, ¿ entiendo por el sufijo mx que es una traducción al español mejicano ? ¿ Existe alguna para español de España ?
    Here is an english translation of malmazan's post:

We start poorly if language is translated to spanish like language, because the correct words are idioms or language.

Another thing, I understand that the mx suffix is a tradition of mexican spanish, but does one exist for spanish from spain?
    malmazan, yo no sé si hay un sufijo por español de España.

Leave a comment:

• malmazan
    replied
    Language no es igual a Lenguaje

Empezamos mal si Language se traduce al español como Lenguaje, porque la palabra correcta sería Idioma o Lengua.

Otra cosa, ¿ entiendo por el sufijo mx que es una traducción al español mejicano ? ¿ Existe alguna para español de España ?

Leave a comment:

• jmvb
    replied
    Thank you for the update!
    Last edited by jmvb; Fri 25th Feb '05, 5:55pm.

Leave a comment:

• Floris
    replied
    Thank you for this hard work and for sharing it with us!

Leave a comment:

• Elmer
    started a topic [Discussion] Lenguaje Español - Spanish Language.

[Discussion] Lenguaje Español - Spanish Language.

Lenguaje Español - Spanish Language. vb3.0.7

English:
    After a lot of work into this language, finally I came up with this version.
    I have translated all the language except for the "Control Panel Help
    Text Phrases" section which is very, very large. It has 236 pages with 10
    phrases per page.
    It's a lot of text to translate and I just don't have that time to do it.

This language is not perfect and I encourage people who will install this to
    sent me any incorrect spelling or incorrect phrase combinations to get it fixed.
    If your find any of this type of errors in the language, please send me an
    email message to [email protected] with the errors found.

[How To Install]
    -----------------------
    • Go to your admin control panel and in the section "Languages & Phrases" click on "Download/Upload Languages"
    • 2 -- Once in there, click to the button "Browse..." this will bring up a popup window where you will be able to locate your .xml file from your computer.
    • Leave all the options as they are or if you already have an Spanish with a different version, then in the dropdown menu named "Overwrite Language" select your Spanish language to be overwritten and hit the "Import" button.
    • Now you will be presented with a page listing all the languages you have. This page is the "Language Manager" section. From here you can edit or translate your languages. But the only thing I want you to do is, to click the "Set Default" button. This will set the Spanish language as the default to your forums.
    • Now let's test it! Go to your forum home page and you will see you forums translated. You can refresh the admin control panel to see it there also.

To see it in action, visit http://www.vbulletinhispano.com

------------------------------------------------------
    Español:

Este lenguaje, como los demás, contiene errores ortográficos por todos lados.
    No los he corregido ya que apenas voy terminando y lo publico para que entre
    todos podamos encontrar estos errores. De seguro se encontrarán con frases que
    no concuerdan en una oración y les pido que las reporten para así corregirlo.
    He revisado todas las frases y me parece que he traducido todo completamente
    en el panel de control de administración menos la sección arriba mencionada.

Para cualquier Error por favor háganlo en este tema:
    http://www.vbulletinhispano.com/foro...read.php?t=637

[Como Instalarlo]
    • Entren al panel de administración y pulsen el enlace "Download/Upload Languages" que se encuentra en la sección "Languages & Phrases"
    • Una vez ahí, presionen al botón 'Browse...' para localizar el archivo que han bajado, desde su computadora.
    • Dejen todas las opciones como están, aunque, si ya tienen una versión anterior del lenguaje, entonces en la opción "Overwrite Language" elijan el lenguaje que ya tienen para sobrescribirlo con este nuevo y presionen el botón "Import".
    • Ahora estarán viendo la página con la lista de lenguajes que tienen instalados. Para poner el de español como determinado, presionen el botón a su derecha "Set Default".
    • Ahora vallan al foro y podrán ver todo traducido así como también en el panel de control de administración.
    -------------------------------------------

You can download it here: http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=128245

And use this thread for discussing this language pack!
    Last edited by Elmer; Sun 28th Aug '05, 11:01am.