Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Discussion] Dutch Language Pack

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Floris
    replied
    Graag je eigen thread starten anders is het alleen maar verwarrend voor anderen die nu al .nl willen downloaden.

Leave a comment:

• Grover
    replied
    Originally posted by renep
    Update m.b.t. de nieuwe vertaling: ik heb contact met een beŽdigd vertaalster Engels, die het nog even wil bekijken. Ik ben nu bezig een 'testvb' voor haar op te zetten als vertaalomgeving.
    Super! Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen! Eindelijk...VBulletin in het nederlands! Succes met het project en hou ons op de hoogte.
    Last edited by Grover; Thu 6th Apr '06, 9:59am.

Leave a comment:

• Eagle Creek
    replied
    Ben benieuwd Renť!!

Leave a comment:

• renep
    replied
    Originally posted by Tschia
    Bedoel je hiermee het zip-bestand [...] , waarvan wordt aangegeven dat ie voor 3.0.7 is?
    Nee, hij bedoelt de download voor 3.5.x in het downloadforum, waarvan dit meen ik de laatste update is.

Update m.b.t. de nieuwe vertaling: ik heb contact met een beŽdigd vertaalster Engels, die het nog even wil bekijken. Ik ben nu bezig een 'testvb' voor haar op te zetten als vertaalomgeving.
    Last edited by renep; Thu 6th Apr '06, 9:08am.

Leave a comment:

• Tschia
    replied
    Bedoel je hiermee het zip-bestand op http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=106284 , waarvan wordt aangegeven dat ie voor 3.0.7 is?

Kan ik die gebruiken voor 3.5.4 of bedoelde je een ander zip-bestand in een ander thread?

Alvast bedankt.

Leave a comment:

• Floris
    replied
    Originally posted by Tschia
    Ik vraag me af of er ook een Nederlandse Language Pack komt/is voor 3.5.4 of dat de Pack voor vBulletin 3.0.7 (aan het begin van deze thread of die van 3.5.3) hiervoor gewoon gebruikt kan/moet worden...
    Zal dit goed gaan behalve wellicht dat niet alles vertaald wordt?

Iemand enig idee, suggestie?

Alvast bedankt.

---

In English, is there any Dutch language pack I could use for version 3.5.4?
    Er is een .zip voor 3.5.0 in het download forum.

Leave a comment:

• Tschia
    replied
    Originally posted by Eagle Creek
    Tschia, heb je de voorgaande berichten gelezen? Daar staat (oa) dat er gewerkt wordt aan een professionele vertaling.

Overigens is het huidige taalpack gewoon voor 3.5.4 te gebruiken .
    Bedankt voor je reply.
    Ik had de vorige threads gelezen en tevens begrepen, dat die vertaling 'effe' zou kunnen duren

Vandaar mijn vraag of ik het huidige pack probleemloos voor 3.5.4 kon gebruiken en mijn vraag is hiermee beantwoord. Nogmaal bedankt.

Leave a comment:

• Eagle Creek
    replied
    Tschia, heb je de voorgaande berichten gelezen? Daar staat (oa) dat er gewerkt wordt aan een professionele vertaling.

Overigens is het huidige taalpack gewoon voor 3.5.4 te gebruiken .

Leave a comment:

• Tschia
    replied
    Dutch Language Pack voor 3.5.4

Ik vraag me af of er ook een Nederlandse Language Pack komt/is voor 3.5.4 of dat de Pack voor vBulletin 3.0.7 (aan het begin van deze thread of die van 3.5.3) hiervoor gewoon gebruikt kan/moet worden...
    Zal dit goed gaan behalve wellicht dat niet alles vertaald wordt?

Iemand enig idee, suggestie?

Alvast bedankt.

---

In English, is there any Dutch language pack I could use for version 3.5.4?
    Last edited by Tschia; Thu 30th Mar '06, 3:55am.

Leave a comment:

• Eagle Creek
    replied
    Renep: fantastic!

Please keep us updated!

I fully agree with you. Terms like 'avatar' and 'thread' can't be translated. So why make bad translations from 'hybrid mode' and 'referral'.

And are you planning to translate the admin panel? It would be great if there were two seperate language modules but we can only hope they will come..

EDIT:
    We willen alleen de publiekskant van de forumsoftware vertalen, niet de achterliggende ‘control panels’ voor moderatoren en de technisch beheerder. Die control panels blijven Engelstalig.
    nevermind

Leave a comment:

• Grover
    replied
    Good!

Originally posted by renep
    It's a tradeoff between time and money... and I've decided to spend money instead of time. I'm looking for a professional freelance translator (Dutch) to do the job.

I'll keep this forum posted.
    Ah, finally somebody speaks sense!

I completely 100% agree with what you are saying in the link above:

Wat is er mis met de huidige vertaling?

Er zitten naar ons oordeel te veel stijl-, type-, spel- en taalfouten in. Dit geldt in het bijzonder voor de langere teksten in de FAQ, in het gebruikerspaneel en in de e-mails. Het lijkt erop dat de Engelse bronteksten te veel 1-op-1 zijn vertaald, met als gevolg: de Engelse ziekte, verkeerde woordvolgorde, kromme zinnen, ongebruikelijke formuleringen etc. Veel teksten voelen voor de taalgevoelige Nederlandse lezer niet goed aan.

Ook zijn de vertalers dicht bij het soms wat cryptische Engelse forumjargon gebleven, waardoor bezoekers met weinig forumervaring de begrippen niet herkennen of de bedoeling niet begrijpen (bijvoorbeeld: gebruikerspaneel, avatar, cookie, id, services, referral, hybride modus). Onze forums zijn niet speciaal bedoeld voor forum-diehards en moeten ook minder ervaren gebruikers aantrekken. We hebben een kritisch rapportje beschikbaar van iemand die het forum voor ons onder de loep genomen heeft.
    In my feedback in this thread I made the same comments and often suggested hiring a skilled translater to do the job properly. I was just about to publish a seperate thread on the VB 3.5 Suggestions and Feedback forum concerning the Dutch language pack, because I believe a quality Dutch languagepack is essential for Dutch customers who run a professional business/site. And therefor I believe it's essential for Jelsoft also and I was interested in the view of Jelsoft themselves on foreign language packs.

Anyway, I wish you all the very best with producing a quality Dutch language-pack : I have been waiting almost 5 (!!) years for this. The (first version of the) current Dutch language pack was released almost 2 years ago, but without a good result. Hopefully you guys (you're from www.leren.nl aren't you?) can manage this project well and offer all the dutch customers of VBulletin a language pack that we have been waiting for so long. I am really sooo pleased that this project is finally getting some good and much needed attention : thank you very much! Hopefully some good freelancers will apply for this job!
    Last edited by Grover; Fri 17th Mar '06, 12:51pm.

Leave a comment:

• Grover
    replied
    Originally posted by Floris
    As a new language pack is being made from scratch by renep and eagle I will no longer update the dutch language pack and await the really good and professional language pack for the dutch community.

I gave it a try and I believe we got really far, but the mixed feedback on how to do things and nobody actually participating made me loose my motivation.

The biggest issue I had was when people claim they can translate and then simply make 15 changes and 14 of them are utter crap.
    I think you have made a wise decision to stop updating the current Dutch version, because the best thing to do really is to start from scratch (textwise and projectwise). I read you didn't feel like this, but I didn't quite understand why. I also didn't fully understand why things were taking so personally, but ok. I now understand you agree with the negative feedback on the quality of the pack. Thanks anyway for trying to construct one : a pity it had to turn out this way really.
    Last edited by Grover; Fri 17th Mar '06, 12:43pm.

Leave a comment:

• renep
    replied
    Looking for a professional translator

It's a tradeoff between time and money... and I've decided to spend money instead of time. I'm looking for a professional freelance translator (Dutch) to do the job.

I'll keep this forum posted.

Leave a comment:

• Eagle Creek
    replied
    Sounds reasonable..

I'll contact renep and we'll just give it a shot.
    When we have ideas or a 'beta' we'll post it so everybody can shoot at it .

Leave a comment:

• Floris
    replied
    As a new language pack is being made from scratch by renep and eagle I will no longer update the dutch language pack and await the really good and professional language pack for the dutch community.

I gave it a try and I believe we got really far, but the mixed feedback on how to do things and nobody actually participating made me loose my motivation.

The biggest issue I had was when people claim they can translate and then simply make 15 changes and 14 of them are utter crap.

Leave a comment: